Gracze wydają coraz więcej pieniędzy na gry MMO

Firma Newzoo zajmująca się badaniem rynku gier na całym świecie, udostępniła właśnie skrócony raport przedstawiający popularność gatunku MMO.

Jego pełna wersja stanie się dostępna w najbliższy poniedziałek, ale już teraz na podstawie znanych nam danych można stwierdzić, że sieciowe produkcje zdobywają sobie coraz więcej fanów.

Wskazuje na to ilość wydawanych pieniędzy przez graczy na takie pozycje. Okazuje się, że w stosunku do ostatniego roku wydatki tego typu wzrosły o 30%. Podobno 47.5 milionów Amerykanów miało już styczność z grami MMO, choć aż 90% z nich zainteresowało się tylko darmowymi produkcjami, w których twórcy pobierają opłaty za różnego rodzaju mikrotransakcje.

Wydawałoby się, że tak duża przewaga zwolenników tytułów darmowych z systemem mikrotranskacji (tzw. free-to-play) powinna sprawiać, że właśnie one powinny generować największe przychody. Okazuje się jednak, że w USA zaledwie 10% graczy płacących abonament przynosi bardziej okazałe pieniądze niż cała reszta. Wydaje się więc, że mikrotransakcje nie dają aż tak dużych zysków, a większość osób wybierających darmowe pozycje MMO, prawdopodobnie po prostu nie decyduje się na jakiekolwiek opłaty.

Z drugiej strony inaczej sprawa wygląda w europejskich krajach, gdzie użytkownicy produkcji free-to-play wydają więcej pieniędzy na tego typu rozrywkę. Różnica pomiędzy tymi kontynentami polega prawdopodobnie na tym, że w Stanach Zjednoczonych mimo wszystko ludzie zarabiają miesięcznie więcej niż na Starym Kontynencie. Nie ma też co ukrywać, że to World of Warcraft od Blizzarda jest sprawcą tak dużych przychodów – w końcu gra ma już kilkanaście milionów subskrybentów na całym świecie.

Nadal nie da się jednak zaprzeczyć, że trend stawiania na darmowe tytuły wspierane przez dodatkowe płatności, powinien z czasem być coraz bardziej widoczny. Potwierdza to Heiko Hubertz, dyrektor generalny firmy Bigpoint Games zajmującej się dewelopingiem tego rodzaju pozycji. Zaznacza on, że taki proces kosztuje dużo mniej w stosunku do zwykłych gier opartych na opłatach abonamentowych, więc odpowiednie zoptymalizowanie nowego modelu biznesowego free-to-play będzie w przyszłości kluczem do sukcesu.

Źródło:
"Sarge" - GRY-OnLine


Klemens
2010-11-17 10:51:37